Map Modification - Lang Vei CONQUEST

questions, comments, problems ? general topics about the original Battlefield Vietnam game and our Co-Op and Conquest STRATEGO servers, English/German speaking board *** old game - no more servers - good memories - board locked ***
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[RC]Hunter
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18 Feb 2009, 13:23

NVA Base Changes

Changes to control points if they are under NVA possession:

Old French Fort

- one additional PT76 vehicle, spawns right next to the existing one
- one additional ZSU vehicle

Village Camp

- one additional T54, spawns in front of the existing one

Lang Vei Checkpoint

- one additional BM21 will spawn, whenever NVA manages to take this point



USA Base Changes

- Cobra removed, UH1 Assault instead

- additional Quad for Anti Air defence

- second Sheridan tank, spawns to the right of the existing one


Changes to control points if they are under US possession:

Lang Vei Checkpoint

- one additional Sheridan tank, this will make it harder for the NVA to take this point, or it can be an additional fast force in range for the Village flag defence

Once the NVA took the village and spawns two T54 in there, US will have a hard job to keep the checkpoint and stop the NVA forces towards the US main base. However, only spawing tanks at the main would be to weak, since it will take a minute to bring them into the front line. In addition, if NVA also covers the French Fort, two more PT76 will be in the game. So enough vehicle power build up at this burning zone.

Village Camp

- one additional MUTT jeep, this way there will be three, allowing a valid anti air in the early stage if the typical NVA parachute invasion will take place

Together with the two jeeps at the Lang Vei Checkpoint this makes in total 5 car vehicles in this area, enough spread into all directions.

Old French Fort

- one additional Sheridan, since the US does hold all the control points at the beginning of the game, it will make life harder for NVA infantry to just "walk over" and take this point, of course if US players play it right. So a tank in place will help to keep the first defence up. If the NVA air support will arrive, the existing MUTTs need to help.


So the overall changes push this map towards a more intense combined air + ground battle. Furthermore the "gay" Cobra chopper is out of the game. The UH1 Transporter remains, good to deploy troops.

Enjoy !
Hunter


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21 Oct 2009, 13:32

German/Deutsch:

NVA Änderungen

Einstiegspunkte unter NVA Kontrolle:

Französisches Fort

- ein zusätzlicher PT76
- eine zusätzliche ZSU

Dorf Camp

- ein zusätzlicher T54

Lang Vei Strassensperre

- ein zusätzlicher BM21, sollte es die NVA schaffen diesen Punkt einzunehmen


USA Hauptbasis Änderungen

- Cobra entfernt, Huey UH1 Assault stattdessen

- zusätzliches Quad50 für Luftverteidigung

- ein zweiter Sheridan Panzer


Einstiegspunkte unter US Kontrolle:

Lang Vei Strassensperre

- ein weitere Sheridan Panzer, dies macht es schwieriger für die NVA diesen Punkt einzunehmen, im Umkehrschluss ist es natürlich eine gute Option für einen schnellen Vorstoss in das Landesinnere oder in das Dorf

Sollten die NVA Truppen das Dorf unter Kontrolle gebracht haben, so beginnen schwierige Zeiten für die US Truppen. Zwei T54 werden gegen die Strassensperre anlaufen und natürlich im Falle des Erfolges den Weg zur US Basis suchen.

Die auf der US Basis befindlichen zwei Sheridan Panzer, sollten also nicht nur geölt und gepflegt werden, sonder sich immer in Bewegung zur Front befinden. Ein Transport Huey steht ja auch zur Verfügung, vielleicht Luftpost Richtung Französiches Fort? Denn wenn die NVA diesen Punkt ebenfalls noch hält, dann sind dort zwei weitere NVA Panzer im Einsatz. Genügend Fahrzeug Stärken auf beiden Seiten wandeln diese Map nicht in eine reine Flugmap, aber mehr oder weniger verbrannte Zone am Boden.

Dorf Camp

- ein weiterer MUTT Jeep, so alles in allem drei an der Zahl, gerade in der Anfangsphase eine wirksame Verteidigung gegen die anfliegenden Attack und Transport Mi8

Zusätzlich hat die Strassensperre ebenfalls zwei MUTT Jeeps im Einsatz, die gesamte Anzahl von 5 Jeeps dieser Klasse ermöglicht den USA Truppen eine effektive Luftverteidigung oder einen schnellen Transport an Brennpunkte.

Französisches Fort

- ein zusätzlicher Sheridan Panzer

Da die US Truppen zu Beginn der Runde alle Kontrollpunkte halten, wird dies das Leben der NVA Truppen erschweren, ein einfaches "Rüberlaufen" und Einnehmen der Flagge wird somit unmöglich, vorausgesetzt die US Truppen nutzen das Equipment entsprechend.
Sobald natürlich die Luftstreitkräfte der NVA das Fort als Ziel erklären, müssen die US Truppen von den MUTT Jeeps unterstützt werden.


Diese umfassenden Änderungen bewegen diese Karte zu intensiveren Luft- + Bodenkämpfen. Zusätzlich wurde der "Gay" Cobra Heli entfernt, der Huey Transporter bleibt um ständig Nachschub oder Truppen zu bewegen.


Viel Spass!
Hunter


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